Gallaz Software
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Selection button for images

2 posters

Go down

Selection button for images Empty Selection button for images

Post  tavernicole Sat Sep 11, 2010 9:34 pm

[FR]

Un p'tit bouton "..." pour choisir une image sur disque serait très utile, pour la text-box de saisie du nom du fichier image dans le panneau des propriétés (là où on choisit son alignement, sa position, etc). Comme ça, on n'a pas à entrer le nom du fichier à la main...

Dans le même ordre d'idées, ajouter un label au-dessus des trois boutons de radio "Manialink", "Maniazone" et "url" permettrait à un neuneu dans mon genre de comprendre qu'il s'agit là de la définition de l'action à effectuer sur click de l'objet, et pas que l'on veut que ça aille chercher l'image sur le net au moment où on compose la page...

[/FR]
[EN]

A "..." button to select a picture on disk would be useful for the text-box in which you enter the file name of the picture in the properties panel (the panel where we choose the alignment, the location, etc). We will not have to enter the filename then.

Also, a label above the three radio-buttons "Manialink", "Maniazone" and "url" would be useful to help the designer understand that the data to enter here correspond to the action to perform when the picture is clicked, and not to specify that the picture is currently on the internet and has to be downloaded from an URL to compose the page.

[EN]
tavernicole
tavernicole

Posts : 15
Join date : 2010-09-10
Location : Yvelines, France

Back to top Go down

Selection button for images Empty Re: Selection button for images

Post  bibi Sun Sep 12, 2010 11:37 am

Selection button for images English
Images can't be selected from hdd because you must provide a distant url to the file stored on FTP.
I simply copy/paste those addresses
However, i can do something like that :
- setting up a ftp in manialink designer (like in your post here)
- select image button if ftp is avalaible
- when you select an image on disk, it'll be sent on the ftp, and url will be automatically set up.
Selection button for images France
Les images ne sont pas sélectionnées sur le disque mais à partir d'un fichier distant sur un FTP.
Moi je fais des copier-coller de l'adresse de l'image.
Toutefois je peux faire un truc dans le genre :
- paramétrage d'un ftp dans manialink designer comme dans ton post ici.
- un bouton sélection d'image seulement si ftp configuré
- lorsqu'on choisit l'image sur le disque, elle est envoyée sur le ftp et l'adresse automatiquement tapée.
bibi
bibi

Posts : 109
Join date : 2010-08-30

Back to top Go down

Selection button for images Empty Re: Selection button for images

Post  tavernicole Sun Sep 12, 2010 1:57 pm

[FR]

Ce serait effectivement très bien. En ce qui concerne ce que j'avais dit précédemment, j'avais fait une boulette que je n'avais pas remarquée avant de publier la page. L'image ne s'affichait pas. Effectivement, en ouvrant le .xml à la main, surprise ! l'argument du tag contenait mon chemin disque ! Oups !

Ta solution est effectivement la meilleure. Paramétrer un chemin FTP pour les images, uploader l'image et mettre le chemin résultant dans la text-box. Tip-top.

[/FR]
[EN]

It would be fine!

About my previous post, I made a mistake I didn't checked out before publishing the page. The picture didn't appear in TM. Opening the XML file, I read there that the tag parameter was set to... My local HD path & filename. Ooops!

Your solution is the best, I think: define FTP parameters, upload the picture and set the text-box with the resulting path & file. Fine!

[/EN]
tavernicole
tavernicole

Posts : 15
Join date : 2010-09-10
Location : Yvelines, France

Back to top Go down

Selection button for images Empty Re: Selection button for images

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum